Bron
Dit artikel is gebaseerd op de publicatie 'Transportbedrijf Limpens, 'van boomtransport tot bulktransport' van de hand van Desmond Kuster, die in 2016 verscheen in Becha (jaargang 30, nummer 3, p.50).
Limpens Transport
Waar Dabekausen Transport zich gaandeweg specialiseerde in een transporteur van uitzonderlijke vrachten, ontwikkelde Limpens Transport uit Spaubeek zich tot een meer algemene vervoerder van bulkgoederen.

Aan de weg van het bedrijf stond Jan Willem Limpens die in 1902 werd geboren. Een aantal jaren later vestigden zijn ouders zich in de Dorpstraat in Spaubeek.

In 1930 kocht Jan Willem een AA-Ford, waarmee hij zand, grind, buizen en bomen ging vervoeren. De zaken gingen goed en hij kon een tweede vrachtwagen kopen. In de Tweede Wereldoorlog werden beide wagens gevorderd door de Duitse bezetter. Slechts eentje kon hij terugkopen.
De eerste AA-Ford uit 1930.
Bron: www.transport-history.com
Na de oorlog was er volop werk vanwege de wederopbouw. Er werd onder andere veel gewerkt voor Steenfabriek ‘Onze Industrie’. Net als Dabekausen maakte ook Limpens gebruik van ex-legertrucks.

In 1960 kocht het bedrijf een van de eerste bulkwagens in Nederland. Toen nog een gok, maar wel een die goed zou uit pakken. Inmiddels werkten de zonen Frans en Hub Limpens in het bedrijf. In de jaren ’70 legde het bedrijf zich onder andere toe op het vervoer voor de opkomende petrochemische industrie.

Begin jaren ’90 stonden inmiddels 25 trucks en 40 opleggers op het bedrijfsterrein dat inmiddels helemaal was omringd door woonhuizen. Een verhuizing werd noodzakelijk. In 1998 werd een volledig nieuwe vestiging geopend op het Businesspark in Elsloo. Inmiddels is de 4e generatie Limpens werkzaam in het bedrijf. 

Het wagenpark in 1949: 3 Bedfords en 1 Dodge.
Bron: www.transport-history.com

Een DAF 1600 van Limpens.
Bron: www.transport-history.com

DAF: oud en nieuw.
Bron: www.transport-history.com